2014. december 13., szombat

Hetes lángos



Elkészítési idő: 60 perc
Hozzávalók: 20 db-hoz



1 kg finomliszt
1 pohár tejföl
5 dl tej
5 dkg friss élesztő
1 kávéskanál cukor
1 tojás
1 ek olaj
1 ek só



Az élesztőt 1 dl langyos cukrozott tejbe belemorzsolom és felfuttatom.
A lisztet a tojással, tejföllel, sóval, olajjal, felfuttatott élesztővel és a tejjel elkeverem. Kézzel vagy géppel jól kidagasztom. A tej mennyiségével tudom szabályozni, hogy közepesen lágy tészta legyen belőle. Letakarva, meleg helyen kétszeresére kelesztem.
Ha megkelt ökölnyi darabot veszek ki belőle, és olajos kézzel tetszés szerinti nagyságra formázom. Bő forró olajban mindkét oldalát kisütöm.
A maradékot kiolajozott műanyag zacskóba teszem és hűtőbe 1 hétig tárolhatom, ahonnét bármikor elővéve frissen süthetek belőle, vagy le is fagyaszthatom és később használom.
Áttört fokhagymával, sajttal, tejföllel, savanyú káposztával stb. a tetején kínálom.






Újabb lángos sütés
Ezúttal sajtos tejfölös


Egy későbbi lángos sütés alkalmával a maradék lángos tésztát, mivel tudtam, hogy 1 héten belül nem fogjuk megenni, rögtön fagyasztóba tettem. 3 hét után este áttettem normál hűtőbe, majd sütés előtt 30 percet pihentettem a konyhapulton. Az eredmény az alábbi képeken látható! :)

3 héttel később a lefagyasztott tésztából

3 héttel később a lefagyasztott tésztából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése