2016. március 10., csütörtök

Tavaszváró saláta

A saláta összetevőit igyekeztem úgy összeválogatni a tél végi piaci kínálatból, hogy egyik se legyen karakteres ízű. A fehér gömbölyű sörretket választottam, a cukkini, jégsaláta és melegházi, vagy import paprika megfelel ennek a kritériumnak, így ebben az összeállításban szerintem a kukorica a legdominánsabb ízű összetevő. Azt hiszem, evvel az egyszínű, komor összhatású, igazi tél végi hangulatúra sikerült salátát, joggal nevezhetem tavaszvárónak.


Elkészítési idő: 20 perc
Hozzávalók: 6 adag

1 db jégsaláta
1 db közepes cukkini
2 db sörretek
1 db paprika
1 db csemegekukorica konzerv
1/2 db citrom leve
1-2 ek balzsamecet krém
1-2 ek juharszirup, vagy méz
2-3 ek mogyoró olaj




A cukkinit hosszában négybe vágom és vékonyan felszeletelem.
A retket ugyan így negyedelem és szeletelem, a paprikát és salátát vékony csíkokra vágom.
A konzerv kukoricát lecsepegtetem.
Az egészet egy salátás tálban összekeverem, meglocsolom a citromlével, juharsziruppal, balzsamecet krémmel, mogyoró olajjal és az egészet jól átforgatom, majd fogyasztásig hűtőbe teszem.
Önmagában is fogyasztható, de sültek, halak mellé is kiváló köret lehet.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése