2016. május 11., szerda

Csülökpörkölt

Volt idő korábban, hogy a csülök, úgy ahogy volt szőröstől-bőröstől került bele a pörköltbe. Na, jó nem szőröstől, de zsírostól, tehát ahogy volt, felkockáztam és hagy szóljon. Sok ideje már, jóval óvatosabb vagyok. A zsíros részeket levagdosom és a pörköltbe már csak a hús és a bőre kerül az is csak az íze miatt. A zsíros részeket kisütöm és a zsírt apránként főzéshez elhasználom.


Elkészítési idő: 100 perc
Hozzávalók: 6 adag

1 kg sertés hátsó csülök, filé
2 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 ek őrölt fűszerpaprika
1 db paprika
2 db paradicsom
1 dl száraz vörösbor

őrölt bors
köménymag



A csülökről levágom a bőrét, lefejtem a zsíros részeket, felkockázom és kisütöm. Ha kész, a töpörtyűt és felesleges zsírt kiszedem.
A húst és a zsírtalanított bőrt feldarabolom.
A visszamaradt zsíron megdinsztelem a kockára vágott vöröshagymát és a zúzott fokhagymát.
Megszórom köménymaggal, 1-2 perc után hozzáadom a húst és fehéredésig pirítom
Megszórom pirospaprikával és borssal, hozzáadom a kockára vágott paradicsomot, paprikát aláöntöm bort és fedő alatt 60-70 perc alatt puhára főzöm. A közben elfőtt levet vízzel pótolom. Néha megkeverem.
Főtt krumplival, vagy tarhonyával tálalom.
Savanyúságot, salátát kínálok mellé.






Nem rég egy szálloda vacsora kínálatában szerepelt a csülökpörkölt. Nagyon szeretem, mégis könnyű szívvel mondtam le róla, a kínálatban szereplő más ételek miatt, mondván, majd hazamegyek és csinálok magamnak. A vacsora kínálat többi része a tányéromon, ami miatt akkor nem ettem a csülökpörköltből.

Brassói aprópecsenye, pulykacsíkok fokhagymás szószban, rántott cukkini tallérok, csibefalatok szezámmagos bundában és egy kis krumpli köretnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése