2015. november 4., szerda

Túrógombóc kukoricadarával

A túrógombóc klasszikusan búzadarából készül, mostanában elég sűrűn akad a kezembe a kukoricadara. Gondoltam egyet és megcsináltam, sőt kíváncsiságból pár darabot pirított zsemlemorzsa helyett darált mákba forgattam. Nekem bejött, de ezt döntse el mindenki saját maga.


Elkészítési idő: 50 perc
Hozzávalók: 8 adag

5 dl víz
5 dl tej
4 dl kukoricadara
1 kg túró
1 csipet só
25 dkg zsemlemorzsa
5 dkg vaj
cukor
tejföl




A vizet és tejet egy csipet sóval és ízlés szerinti cukorral felforralom és a kukoricadarát lassan hozzáadva állandó keverés mellett keményre főzöm.
Még melegen belekeverem a túrót.
Vizes kézzel tojásnyi gombócokat formázok.
Zsemlemorzsát pirítok, amibe elkeverem a vajat
A gombócokat ebbe a morzsába forgatom.
Cukrozott tejföllel kínálom.








Hirtelen ötlettől vezérelve pár darabot darált mákban hempergettem meg. Ennek is jól állt a cukrozott tejföl és aki szereti a mákosat, annak javaslom, próbálja ki!

Mákos túrógombóc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése