2016. május 14., szombat

Frankfurti leves pluszokkal

Tápláló laktató levest kerestem a szombati ebédhez. Először a frankfurti levesre gondoltam, de nem találtam elég gazdagnak. Plusz zöldségekkel és egy kevés csirke hússal egészítettem ki, így már főzés közben látszott, hogy elképzelésem beválik. Gyakorlatilag megállt benne a fakanál. Méltó társa lett az ebédre kisütött lángosnak.


Elkészítési idő: 70 perc
Hozzávalók: 8 adag

1 fej kelkáposzta
40 dkg kelbimbó, nekem most fagyasztott
40 dkg zöldbab, nekem most fagyasztott
50 dkg burgonya
5 dkg kolozsvári szalonna
1 db csirkemell filé
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál pirospaprika
1 kávéskanál köménymag
1 ek majoranna
50 dkg virsli
5 dl tejföl
1 ek keményítő
olaj


A felkockázott szalonnát, kevés olajon zsírjára sütöm, megfuttatom rajta a köménymagot, majd az apró kockára vágott vöröshagymát és az áttört fokhagymát megdinsztelem rajta.
Ezután megszórom pirospaprikával, majorannával, majd hozzáadom a vékony csíkokra vágott csirkehúst és fehéredésig pirítom.
Hozzáadom a felaprított kelkáposztát, kelbimbót, zöldbabot, krumplit, felöntöm 2,5 l vízzel, sózom, és addig főzöm, amíg megpuhulnak a benne lévők.
A tejfölt és a keményítőt, egy kevés forró levessel simára keverem, majd visszaöntöm a leveshez.
A virslit felszeletelem, és egy serpenyőben, kevés olajon megpirítom, majd a leveshez adom.
Felforralom, és tálalom.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése