2016. május 4., szerda

Rakott brokkoli kölessel és pulykahússal

Rakott brokkolit terveztem, kemencében sütve. Annyi jót olvastam már a kölesről, úgy gondoltam itt az alkalom, hogy kipróbáljam, a rizst kicseréltem kölesre, a továbbiakban hagyományos módon készítettem. A sütést kemencémre bíztam, 200 fokon 60 perc alatt elvégezte a dolgát. Az eredményről pedig alább olvashattok.


Elkészítési idő: 100 perc
Hozzávalók: 8 adag

80 dkg brokkoli
1 kg pulyka felső comb filé
25 dkg köles
2 db vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 ek provance-i fűszerkeverék
4 ek étolaj
5 dl tejföl
3 dl főzőtejszín
2 db tojás
vaj, zabpehely


A brokkolit rózsáira szedem és sós vízben majdnem készre főzöm, majd leszűröm.
A kölest megmosom, 2 ek olajon megfuttatom, felöntöm 2,5 szeres mennyiségű vízzel, megsózom és megfőzöm, mint a rizst.
A húst ledarálom, a hagymát felaprítom, a maradék olajon megdinsztelem, a vége előtt hozzáadom a zúzott fokhagymát, pár percet együtt párolom, majd hozzáadom a húst.
Sózom, fűszerezem és kevergetve puhára párolom, ha elfövi az engedett levet, kevés vízzel pótolom.
Amikor a hús megpuhult, elkeverem benne a kölest.
Egy magas falú tepsit (35x22 cm), vagy hőálló tálat kivajazok, meghintem 1-2 ek zabpehellyel, aljára szórom a megfőzött brokkolit.
Egy tálban összekeverem a tejfölt, tejszínt és tojást, majd meglocsolom vele a brokkolit.
Elterítem rajta a húsos kölest, meglocsolom a maradék tejfölös szósszal.
180 fokos sütőben 60 perc alatt pirosra sütöm a tetejét.

Extra tipp: 2 dl tejfölt elkeverek egy marék apróra vágott kaporral, ezzel locsolom meg tálaláskor a rakott brokkolis kockát.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése